NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
حَيْوَةُ
بْنُ
شُرَيْحٍ
الْحِمْصِيُّ
حَدَّثَنَا
بَقِيَّةُ
عَنْ بَحِيرٍ
عَنْ خَالِدٍ
عَنْ ابْنِ
أَبِي
بِلَالٍ عَنْ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
بُسْرٍ أَنَّ
رَسُولَ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ بَيْنَ
الْمَلْحَمَةِ
وَفَتْحِ الْمَدِينَةِ
سِتُّ
سِنِينَ
وَيَخْرُجُ
الْمَسِيحُ
الدَّجَّالُ
فِي
السَّابِعَةِ
قَالَ
أَبُو دَاوُد
هَذَا
أَصَحُّ مِنْ
حَدِيثِ
عِيسَى
Abdullah b. Busr (r.a)
demiştirki; Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
(Büyük) "Savaş ile
İstanbul'un fethi arasında altı sene vardır. Yedinci senede Mesihu'd - Deccal
çıkacaktır."
Ebu Davud der ki: Bu
hadis, İsa'nın hadisinden (önceki hadisten) daha sahihtir.
İzah:
İbn Mace, fîten
Bu hadisle, bir Önceki
hadis arasında bir çelişki göze çarpmaktadır. Çünkü önceki hadiste büyük
savaşla İstanbul'un fethinin yedi ay içerisinde olacağı bildirildiği halde, bu
hadiste aralarında altı yılın olacağı haber verilmektedir. Musannif Ebû Davud
bu çelişkiye işaretle, bu hadisin Önceki hadisten daha sahih olduğunu
söylemiştir. Böylece o hadisin buna muarız olamayacağına işaret etmiştir.
Aliyyül- Kari'de bu çelişkiye ve Ebu Davud'un tercihine katılmakta ve şöyle
dernektedir: "Bu söz (Ebu Davud'un bu daha sahihtir sözü) iki hadis arasıda
taarruzun sabit olup, aralarını birleştirmenin imkansız olduğuna delalet eder.
Doğru olan da, tercih edilendir. Özetle: Büyük savaş ile Deccal'in çıkışı
arasında yedi sene oluşu yedi ay oluşundan daha sahihtir."
Bazı alimler de iki
hadis arasında görülen çelişkiyi şöyle te'vil ederek kaldırmaktadırlar:
"Büyük savaşın başlaması ile bitimi arasında altı sene müddet vardır.
Savaşın bitimi ile İstanbul'un fethi ise Deccal'in çıkışı da yedi aylık bir
zaman olacak şekilde yakındır."
İbn Kesir bu te'vili
yapanlardandır. Münzîrî, hadisin senedinde bulunan Bakıyye b. Velid hakkında
söz edildiğini söyler.